treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
garnek z kabłąkowym uchem i przykrywką - Ujęcie z przodu. Garnek wykonany z jasnej gliny, toczony na kole garncarskim. Dno zaznaczone, brzusiec o największym rozszerzeniu poniżej połowy wysokości naczynia. Wlew szeroki z kołnierzem odchylonym na zewnątrz. Taśmowe, kabłąkowo wygięte ucho łączy krawędzie wlewu. Przykrywka o kopulastym, spłaszczonym na szczycie kształcie z uchwytem w postaci kulistej główki. Garnek szkliwiony obustronnie , pokrywka tylko na licowej stronie. Malatura naszkliwna, odręczna. Na brzuścu cztery paski w dwóch kolorach ułożone naprzemiennie, podobnie zdobione ucho. przykrywka dekorowana linią falistą i dwoma paskami, główka uchwytu zdobiona nieregularnym sześciokątem ( kwiatem).

Garnek z kabłąkowym uchem i przykrywką

nieznany

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Garnek z kabłąkowym uchem - Ujęcie z przodu skosem w lewo; Baniasty brzusiec z największym rozszerzeniem w połowie wysokości. Średnica dna mniejsza od średnicy wylewu, kołnierz wąski, łukowato wygięty na zewnątrz. Do krawędzi wylewu przytwierdzony kabłąkowe ucho. Szkliwiony obustronnie szkliwem ołowiowo - cynowym w tonacji różu. Brzusiec dekorowany czterema poziomymi paskami, a pod kołnierzem linią falistą. Ucho zdobione poprzecznymi, grubymi kreskami. Dekoracje w kolorze niebieskim.

Garnek z kabłąkowym uchem

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z przodu; Talerz z czarą naczynia stosunkowo płaską obwiedzioną wyraźnie zaznaczonym wylewem z wysokim rantem i kołnierzem. Szkliwo ołowiowo-cynowe w tonacji szarej pokrywa tylko wewnętrzną stronę i stanowi tło dla odręcznej dekoracji wykonanej tlenkami miedzi, manganu, chromu i antymonu. Trójbarwny, czarno-zielono-żółty malunek przedstawia trzyczęściową budowlę z wieżą. Wokół budowli dekoracja o motywach roślinnych. Wylew zdobiony powtarzającymi się trzykrotnie naprzemiennie wzorami kwiatowymi realistycznymi i schematycznymi. Kołnierz dekorowany skośnymi kreskami. W górnej części wylewu, nad budowlą, wyraźnie cieńsza powłoka szkliwa.

Talerz

nieznany

1795

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie ( z mała ilością tlenków żelaza). Dno słabo wyodrębnione przechodzi w niewysoki korpus o szerokim wlewie z wyraźnym kołnierzem. Szkliwo w tonacji żółtoszarej tylko na licowej powierzchni naczynia. Temat ornamentu wskazuje z dużym prawdopodobieństwem na to, że talerz był wyrobem jednostkowym wykonanym na zamówienie. Malatura przedstawia scenę rodzajowa: kobieta w niekompletnym stroju stoi pomiędzy dwoma mężczyznami. Jedna z tych postaci (większa) wyciąga ręce ku kobiecie , obok niej pies. Ponad postaciami , na kołnierzu, umieszczono napis:

Talerz

nieznany

początek XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

misa - Ujęcie z góry. Misa uformowana na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie. Dno przechodzi w wysoki, rozchylony na zewnątrz korpus przechodzący w wylew z kołnierzem. Dekorowana odręcznie motywem roślinnym - trzy kwiaty z wyraźnie zaznaczonymi gałązkami o drobnych listkach . Kołnierz wylewu obwiedziony dwoma liniami falistymi o różnej amplitudzie, rozdzielonymi podwójnym paskiem. Szkliwo w tonacji różu tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia, z zewnątrz misa odrutowana metalową, wykonaną ręcznie, siatką.

Misa

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz płaski uformowany na kole garncarskim z gliny o barwie jasnobrązowej , szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie. Dno lekko wyodrębnione, korpus niewysoki przechodzi w plaski, szeroki wylew zakończony faliście (

Talerz

nieznany

przełom XVIII i XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym odcieniu ( o małej zawartości tlenków żelaza) na kole garncarskim, wypał jednokrotny. Dno niewyodrebnione przechodzi w prosty, niewysoki, lekko rozchylony na zewnątrz korpus o niewyodrębnionej krawędzi. Malatura tlenkiem kobaltu położona na podkład z angoby (tylko na wewnetrzej powierzchni naczynia). Motywy florystyczne w kolorze niebieskim ( dwa odcienie) wykonane pędzlem grubą kreską. Dno talerza wypełnia kosz z trzema bulwiastymi roślinami ( owoce granatu ?), po bokach drobniejsze motywy kwiatowe. Krawędź dekorowana naprzemiennie owalnymi bulwami i motywem palmowym.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

garnek z kabłąkowym uchem - Ujęcie z przodu. Garnek uformowany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie (z nieznaczną ilością tlenków żelaza). Dno lekko zaznaczone przechodzi w pękaty brzusiec zakończony wlewem z kołnierzem wygiętym mocno na zewnątrz. Do krawędzi wlewu przymocowane taśmowe ucho. Szkliwo w tonacji szarej na powierzchni licowej i wewnątrz naczynia. Malatura wykonana naszkliwnie - odręcznie oraz stemplem przedstawiającym wielbłąda. Brzusiec w dolnej partii i pod kołnierzem zdobiony liniami falistymi. Jego środkowa część zdobiona pionową linią falistą z kropkami po obu jej stronach naprzemiennie ze stemplem z wielbłądem. Każdy z motywów powtórzony po cztery razy. Ucho zdobione grubymi kreskami. Całość malatury w kolorach niebieskim i zielonym .

Garnek z kabłąkowym uchem

nieznany

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz wykonany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie ( z małą zawartością tlenków żelaza). Dno niewyodrębnione przechodzi w lekko odchylony na zewnątrz korpus z wyraźnym kołnierzem. Szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie i dekorowany odręcznie stylizowanym, jednoelementowym motywem roślinnym. W miejscu przejścia dna w korpus przypadkowa kropla farby. Wylew z kołnierzem zdobiony podwójną, miejscami niestaranna linią. Zdobienia w kolorach: dominującym niebieskim oraz zielonym.

Talerz

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 13 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd